Mutarea sediului social, cum te poate ajuta o agentie imobiliara


Înființarea unei firme presupune alegerea unui loc pentru desfășurarea activității, dar și alte procese birocratice, precum completarea și depunerea unui dosar la Registrul Comerțului. Cu toate acestea, la un moment dat te poți vedea nevoit să schimbi sediul social (locația oficială în care a fost înregistrată afacerea) fie pentru că expiră contractul de închiriere și nu mai poate fi prelungit, fie din alte motive independente de voința ta sau chiar subiective.

 

După cum probabil ai mai auzit, mutarea sediului social al afacerii tale poate fi o sarcină copleșitoare, însă vestea bună este că poți schimba ușor acest lucru. O agenție imobiliară te poate ajuta să faci tranziția cât mai lină. În acest articol vei descoperi care sunt beneficiile utilizării unei entități specializate, pașii pe care îi presupune întregul procedeu și cum să alegi agenția potrivită care să întâmpine nevoile tale.

 

Expertiza în domeniul imobiliar

Unul dintre principalele avantaje ale folosirii unei agenții imobiliare atunci când vă mutați sediul social este că aceasta are expertiza și cunoștințele necesare pentru a te ajuta să găsești locația perfectă pentru afacerea ta. O agenție bună va ține cont de nevoile business-ului tău, bugetul și planurile viitoare de creștere atunci când caută un nou spațiu de birouri. Acest lucru îți poate economisi mult timp și te poate scuti de bătăi de cap, deoarece nu va trebui să cercetezi singur piața.

 

Facilitarea procedurilor birocratice

Un alt avantaj al folosirii unei agenții imobiliare este că aceasta se poate ocupa de toate sarcinile legale și administrative implicate în mutarea sediului tău social. Aceasta poate include redactarea contractelor de închiriere, gestionarea permiselor și licențelor, dar și tratarea oricăror alte probleme juridice care pot apărea. Astfel, vei scăpa de stres, drumuri între instituții și de presiunea timpului, lucru care îți va permite să te concentrezi pe conducerea afacerii tale.

 

Ce presupune mutarea sediului social?

Pașii implicați în mutarea sediului tău social cu ajutorul unei agenții imobiliare sunt următorii:

 

1. Determină nevoile afacerii tale

Înainte de a începe să cauți o nouă locație este important să știi de ce are nevoie afacerea ta. Acest lucru se referă la aspecte precum dimensiunea spațiului de birouri sau a spațiului comercial, parcare și acces la transportul public. Poți consulta un site de specialitate care îți va oferi informații utile despre real estate și imobile.

 

2. Contactează o agenție imobiliară

Odată ce ți-ai făcut o idee clară despre nevoile afacerii tale, poți contacta o agenție imobiliară pentru a începe căutarea unei noi locații. Ia în calcul că aceștia te pot ajuta fie să închiriezi un spațiu pentru sediul social, fie să îl cumperi.

 

3. Mergi la vizionări

Agenția îți va arăta o varietate de locații potențiale care corespund nevoilor tale. Este important să vizionezi fiecare locație pentru a vedea dacă este potrivită pentru afacerea ta și să nu iei decizia doar pe baza fotografiilor sau a recenziilor de la proprietari sau foști chiriași. Procedând astfel vei evita să ai probleme în viitor cu privire la zona aleasă ori chiar la imobil.

 

4. Negociază cu ajutorul agenției imobiliare

După ce ați găsit locația perfectă, agenția te poate ajuta să negociezi un contract de închiriere pentru un spațiu de birouri cu proprietarul sau unul de vânzare. În funcție de aspecte precum perioada aleasă sau modalitatea de plată, prețul final poate deveni mai avantajos.

 

5. Mutarea propriu-zisă

Odată ce contractul de închiriere sau vânzare-cumpărare este semnat, îți poți muta sediul social în noul imobil și poți începe activitatea de la noua ta locație.

 

 

Sursa: Shutterstock

 

Criterii de alegere ale agenției imobiliare

Atunci când alegi o agenție imobiliară care să te ajute să îți muți sediul social este important să iei în considerare câteva lucruri. În primul rând, asigură-te că aceasta are experiență de lucru cu afaceri similare sau chiar din același domeniu de activitate ca a ta. Acest lucru îți poate asigura că nevoile tale și ale întreprinderii sunt înțelese pe deplin și că pot găsi o locație potrivită pentru cerințele tale.

De asemenea, verifică reputația agenției citind recenzii sau cerând referințe. Acest lucru îți va oferi o idee despre nivelul și calitatea serviciilor oferite de aceasta, dar și de profesionalism.

Mutarea sediului social al afacerii poate reprezenta un proces descurajant dacă trebuie să faci totul singur. Folosindu-te de expertiza unei agenții imobiliare, poți beneficia de cunoștințele sale în domeniu, dar și de experiențele similare din piață, economisind astfel timp și resurse financiare. Alocă-ți puțin timp  pentru a alege agenția potrivită și vei putea face tranziția la noul tău birou cu minimum de stres, dar cu succes maxim!

+40 371 003 006 whatsapp